Van Parijs naar Spanje

Parijs zoals altijd was weer leuk. 14-02 vertrekken we richting ST. Flour. We steken dus dwars door Frankrijk en rijden op verschillende hoogtes. Dit betekent na de toch prille lente gevoelens in Parijs nu ineens weer door sneeuw te rijden en St. Flour was dan ook erg koud. Leuk stadje, lekkere kaasjes gekocht maar verder niets bijzonders. De volgende dag rijden we al vroeg(voor ons) richting Middellandse Zee. We willen de lente voelen. Tegen het middaguur komen we in Marseillanplage. De zon schijnt uitbundig en we lunchen dan ook buiten. Joepie, wat heerlijk. Marseillan heeft een leuk strand en verder is het dorp nog niet ontwaakt uit de winterslaap. We blijven nog een dagje en daarna gaan we naar Barcelona. We hebben er allebei zin in. Campings in de omgeving zijn nog dicht dus we kiezen voor een camperplek midden in de stad. Het is net een luchtplek in een gevangenis en we hebben er grote pret om, want we betalen er ook nog eens €30.00 p.d. voor. Daarvoor krijgen we er dan wel een mooi sanitair gebouw bij. ‘s Middags kijken we gewoon naar de 1500m dames, dat willen we niet missen en achteraf ook terecht.

We kiezen 2 stadswandelingen uit. De eerste is een wandeling waarin we de Sagrada Famiglia kunnen bewonderen en ook Casa Mila. De volgende dag hebben door de oudste wijk El Gotic van Barcalona gewandeld, waarbij ons opviel  hoeveel authentieke winkels er nog zijn met ook een vormgeving en uitstraling uit de vorige eeuw. We lunchen heerlijk met name bij Cerveria Catatalana in Carrer de Mallorca 236. We hebben een bijzondere ontmoeting met Frederika en Maarten, die toch een flink stukje ouder dan wij, vorig jaar de Pan Americana hebben gereden. Ze hebben ons leuke dingen te vertellen en ook veel info over de reis, voor….je weet maar nooit.

18-02 gaan we op weg richting Tarragona. Onderweg zie ik op de kaart ineens de naam van het dorpje van een fantastisch wijn gebied.  Uit dit dorp hebben we van Geert ooit eens heerlijke fles wijn gekregen en wij hebben ook weer zo’n fles aan onze lieve buren gegeven. Zij kenden dit dorp al heel goed van vakanties en zijn er ontzettend verliefd op, zowel op ‘t dorp als de wijn. We hadden het dorp eigenlijk voor de terugweg gepland, maar joepie met de camper is het plan snel weer veranderd. We komen in een bijzonder verstild dorpje en mogen ook midden op het dorpsplein staan. We proeven alvast wat wijn en nemen ook wat mee voor onderweg. Marokko, je weet maar nooit……….Op de terugweg komen we zeker weer langs om wat te kopen voor thuis

Vandaag staan we aan zee in l’Almetla de Mar. We zijn de kalender echt kwijt en snappen niet dat het pas 19-02 is. T-shirts en korte broeken gaan aan, maar wat een raar idee.